domingo, 1 de abril de 2012

Exposição de casas de bonecas/ Doll house exhibit

Este fim de semana foi a exposição de miniaturas e casinhas de bonecas e eu não poderia faltar. Descubri ao acaso, e tive que ir lá de seguida. Já o ano passado tinha ido e adorei, aqui ficam algumas fotos do que vi este ano:

This weekend I went to the miniatures and doll house exhibit. I found it out by chance, and I just had to go there. I went last year and I loved it, here are some photos of this year exhibit:





Estas duas primeiras têm imenso valor para mim, porque a bonequinha da primeira faz-me lembrar a minha bisavó Teresa, e a segunda é a cara da minha bisavó Rosa, aquelas com quem tive mais contacto em pequena.

This two first photos have a huge value to me, because the doll in the first photo reminds me of my great grandmother Teresa, and the second one is just like my great grandmother Rosa, the ones I had more contact in childhood.









Esta última foi tirada duma hotel, fartei-me de rir!

This last one was taken from a hotel, I had a big laugh!


... E estas foram as coisinhas que comprei para a minha casinha:

... And this are the things I bought for my little house:




Bichinhos na Cabeça



5 comentários:

  1. Estão fantásticas, todos estes detalhes são incríveis! Obrigada por partilhares! :)

    ResponderEliminar
  2. Wow, these dolls are incredible! I can't imagine how a person could do something this intricate and detailed. And I absolutely love the tiny cutlery and phone:)

    ResponderEliminar
  3. That must have been really great! The photos are lovely - the scenes look so real. I've always wanted a doll house, but I couldn't force my dad to make it. XD

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. I bought mine, it seemed the right thing to do but I assemble it myself, which was really cool (:
      have a nice week!

      Eliminar
  4. Que passeio divertido, Sara!
    Que detalhes fantásticos! Também ri com esta cena do hotel...rs
    Bjs,

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: