terça-feira, 24 de julho de 2012

Dias loucos/ Crazy days


Olá a todos.

Hey to you all!

Eu sei que não tenho escrito muito no blog ultimamente, mas isso é uma história muito longa, que desta vez vou tentar contar com desenhos feitos à pressa.

I know I haven’t been very present at the blog lately but this is a very long story, that I will try to tell you with some crazy handmade drawings.




Ontem foi o meu último exame, e era o exame mais importante que tinha para fazer. Como tal nas últimas duas semanas tenho-me esfolado a estudar.

Yesterday was my last exam and it was the most important of them all. Because of that, for the last few weeks I have been studying like crazy.




Na semana passada fui até ao Algarve, para ver se apanhava um pouquinho de praia, mas o que se passou foi que fiquei os dias trancada em casa a estudar.

Last week I went to Algarve to see if I could catch some sun and beach, but what did happened was that I spend the entire days sitting at home studying.



Quando cheguei a casa estava à minha espera no correio uma carta da faculdade digna do livro “O Processo”, do Kafka. Ora juntando ao cansaço que já tinha, esta foi a gota de água. Desatei a chorar e instalou-se o pânico. Têm sido dias um tanto ou quanto terríveis, sem dormir, sem comer, preocupada com o exame e com tudo o que tenho pra tratar.

When I finally returned to my house there was a letter from the university that seemed to have popped out of Kafka’s book, “The trial”. And that was it. I started crying and the panic came in. The days have been terrible, without sleeping, eating and worrying about the exam and all of the things that I need to take care.



Segunda-feira passada, foi o exame e agora estou para lá de nervosa para saber a nota. Portanto, juntando tudo isto ao facto de ter que trabalhar na faculdade a semana toda, estar morta de cansaço, precisar de ir às compras, preparar as coisas para responder à carta, querer estar com os meus amigos, arrumar as coisas para ir de férias não sei como me aguento.

Last Monday was the exam and now I am beyond nervous to know my grade. So, adding all of this to the fact that I need to work at the university the whole week, there is still the fact that I am very tired, I need to go shopping, prepare the things to answer the letter, be with my friends, put my things together to take in vacations… I don’t know how I’ll handle everything.



Não tenho tido tempo nem para os meus projectos nem para a fotografia. Enfim, fico à espera do final da semana e do final disto tudo.

I’m not having any time to do my projects nor to photography. Oh well, let us hope for the end of the week and the end of all this.


Espero que estejam a ter uns dias felizes

I hope you are all having some happy days


Bichinhos na Cabeça

13 comentários:

  1. I'll keep my fingers crossed for you, hope all will end well! You worked hard, so it's bound to pay off!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Yes but you see, engineering... if one little thing is wrong, everything is wrong :(

      Eliminar
  2. Sara! I'm sure you will do well! After such a long period of studying you should take some rest first and then proceed with the rest. I know how you felt. I always cry and panic when I have too much work to do than I'm able. You deserve a good bit of holidays!
    * I got a postcard from you! Thank you so much :) it cheered me up a lot:)

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. The thing is, I usually manage this things. Now is getting really hard :( lets hope for the best (: I am glad you got the postcard!

      Eliminar
  3. GOOD LUCK!!

    My dear, you can do it. Keep a positive and clear mind. My teacher told me something, when I told her I had too much stress and I couldn't cope, she said "you will cope because you have no other choice, you have to cope". All these things need to be done, and you will be able to do them. And then you can come to me once it's over and write "I did it! And now I'm free!" and you won't have to worry any more :)

    Take a nice shower and make a nice drink and take some deep breaths and then work hard. Good luck for your grade, I'm sure you did a good job :)

    Cute cute drawings :)

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. thank you so so much I almost started to cry when I read this (yes, that's how sensitive I am...) thank you so much I hope you are having a great time!

      Eliminar
  4. Hi Sara! I've nominated you for a Liebster award :D Hope this keeps you positive, I've been thinking of you.

    Good luck with everything, congratulations, and have a wonderful day!

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. This was a great thing today! thank you so much *(:

      Eliminar
  5. Your little drawings are so sweet. Good luck with everything!

    ResponderEliminar
  6. I've always loved crafts, and I like looking at your projects.

    ResponderEliminar
  7. Good Luck lovely lady, sending you positive thoughts with this message. You can do!!! I read Nikki's comment and was very touched too. How true!! What a lovely thing to tell a student. When I feel like you, which seems to be alot recently, I write a list and do a couple of the smaller jobs first and then return to the main one that matters the most and then I feel like I've completed something and happier because I have something crossed off on my list.

    Hope all goes well. YOU CAN DO IT!! Big hugs RMxx

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: