sexta-feira, 14 de setembro de 2012

Museu do Azulejo / Tile’s museum



No outro dia, fui com as minhas amigas ao museu do azulejo.


Fica no Convento da Madre Deus, junto a Santa Apolónia, e vale a pena visitar! Fiquei com pena de não ter levado as aguarelas e me sentar um bocado a reproduzir alguns dos padrões que vi.

Ficam aqui alguns detalhes para vossa delícia (:

The other day I went to the tile’s museum with my friends.

It is located on the “Madre Deus” convent, nearby Santa Apolónia and it is well worth the visit! I wish I had taken my watercolors with me, so I could site a while and reproduce some of the amazing patterns I saw.

Here are some details for you to enjoy (:







Trabalhos de restauro.

Restoration works.



Advinhem quem veio comigo

Guess who came with me




Alcagoita

4 comentários:

  1. O wow -- what a cool museum! I'm sure one can get so much creative inspiration there. And that's a perfect bag to bring along ;)

    ResponderEliminar
  2. The museum looks really cool! Love how your bag matches the tiles. :) And I was surprised by the new design, it looks really nice but at first it confused me. XD

    ResponderEliminar
  3. Deve ser muito bonito esse museu.
    Tem uns azulejos lindos e bem trabalhados...
    Um passeio bem interessante com certeza!
    bjks

    ResponderEliminar
  4. I love the tiles, so interesting! I had a dream to collect different tiles and make my own unique floor :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: