domingo, 11 de novembro de 2012

Agulhas de Crochet/ Crochet needles : CLOVER


Nunca fui pessoa de comprar agulhas. Todas as que tenho foram oferecidas, desde as minhas maravilhosas agulhas de madeira até ás agulhas metálicas que a minha mãe me deu, para ter sempre à mão os números todos.

Há já algum tempo que andava a namorar as agulhas de crochet da Clover, e foi numa ida à retrosaria Biju na baixa que me rendi aos encantos deste adorável ganchinho.

Digam o que disserem, é verdade: a forma e a textura das agulhas interessa e bem, especialmente se o crochet é algo que fazem com alguma regularidade. Já tinha alguns produtos da Clover, e podem crer que este foi também uma excelente aquisição! Espero em breve (haja tempo!) fazer aqui uma pequena crítica ao tipo de agulhas que existem, e como as uso. E vocês? Levam este assunto a sério?

I was never a person who bought crochet needles. Every single one I have was offered, from my wooden ones to the metallic ones that my mother gave to me so I could have one needle of each number.

For a long time I had my eyes on the Clover crochet needles, and it was a simple trip to Biju, a store downtown, that convinced me to buy and have this adorable hook.

No matter what people say, it is true; the shape and the texture of needles does matters, especially if you’re doing your crochet projects on a regular basis. I already had some products from Clover and this too was a great acquisition! I am hoping that soon (oh boy, when will I have the time!) I will be posting here a little review on what type of needles there is out there and how I use them. And how about you? Do you take your crochet needles seriously?




Alcagoita

2 comentários:

  1. Oh, a review would be awesome, especially for the beginners like me - I'm using my mum's equipment for now, but I guess I'll have to buy my own eventually.

    ResponderEliminar
  2. Oi, Sara!
    Que saudades! Desculpe-me pela ausência... Muita correria por aqui!
    Já ouvi falar muito bem dessas agulhas. Parecem muito boas mesmo! Eu faço muito pouco crochê, então, uso as agulhas comuns de metal.
    Beijos e uma ótima semana,
    Vanessa

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: