segunda-feira, 5 de novembro de 2012

Meias em crochet/ Crochet socks



A verdade é que nem acredito! Na minha cabeça, fazer meias era um monstro de 7 cabeças que só a minha avó conseguia domar. Quando era mais novinha, todos os anos recebia um ou dois pares em tricot, que me faziam os pés quentinhos. E eram especiais, porque foi a avó que fez.

Quando comecei a desbravar o processo de fazer meias em crochet, cheguei à conclusão que não era assim tão difícil, e mais uma vez consegui evitar o tricot que (ainda!!!) não sei fazer. No final, fiquei bastante surpreendida com o resultado, foram muito fáceis de fazer e apesar de ter demorado algum tempo a fazê-las (entre a tese e todos os projectos que tenho na faculdade, o tempo que sobra é pouco) acho que é uma daquelas coisas que qualquer pessoa consegue fazer. O mais engraçado foi quando as mostrei à minha avó, ela nem queria acreditar que se conseguia fazer meias em crochet! Parece que a aprendiza surpreendeu a mestra!


It is true and I can’t believe it! In my head, handmade socks were a terrible thing to do, and only my grandma could do it. When I was younger, every year I got one or two pairs of knitted socks that made my feet very happy. And they were special, because my grandma made them!

When I started to enroll the process of making crochet socks, I came to the conclusion that it was not that hard to make them and once again I could manage to avoid knitting, which I still (!!!!) can’t make. In the end, I was quite pleased with the result, they were extremely easy to make and although it took me some time (between my master’s thesis, and all the projects I have to do for college, I don’t have that much time) I think anyone can do them very fast. The funny thing was when I showed them to my grandma, she was amazed one could do crochet socks, instead of knitted ones! I guess the apprentice surprised the master!







Alcagoita

2 comentários:

  1. Ficaram lindas!!
    Para mim é uma arte impossível, sua vó deve ter ficado orgulhosa.
    parabéns!!
    bjs

    ResponderEliminar
  2. Wow, they look perfect! I know what you mean, my granny used to make all kinds of things from crochetted brooches to knitted dresses, I still have so many things she made for me when I was a little child. :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: