sábado, 12 de janeiro de 2013

Caixa de Fósforos / Matchbox





A minha avó, uma senhora que admiro muito, tinha uma caixinha de fósforos como esta dentro da mala e quando a vi fiquei logo maluca pelo design e pela estética do logotipo. A marca é espanhola, e rapidamente lhe pedi para me arranjar uma igual. É incrível como por vezes não damos conta das coisas pequenas, normalmente as caixas de fósforos são um objecto banal, e no entanto esta é simplesmente fabulosa e perfeita para o projecto que tinha em mente.

O ratinho foi feito quase por brincadeira, a seguir vieram os lençóis e a almofada e depois usei um granny square da manta que ando a fazer (há dois anos, e nunca mais tive tempo de pegar nela) para fazer de mantinha. No geral, posso dizer que me apaixonei. Ainda falta um pijama para o ratinho, mas isso virá com o tempo. Por agora está na minha mesinha de cabeceira, e todas as noites antes de me deitar rio-me um bocadinho a olhar para ele a fazer a mesma figura que eu.

My granny, a lady whom I admire a lot, had a matchbox very similar to this one inside her bag and when I saw it I immediately feel in love for the design and the whole esthetic of the logo. The brand is Spanish, and I quickly asked for a matchbox like this for myself. It is unbelievable that sometimes we don’t notice the little things, like this one, which is such an ordinary object, and yet so simple, fabulous and perfect for a thing I had in mind.

The little mouse was made mostly for fun, and along came the sheets, the pillow and a granny square from  the blanket I am making (geez, I have been making it for 2 years now, and I hardly get the time to work on it) to make his blanket. Overall, I can say I feel in love with this. I’m still missing the mouse pajama, but that will come with time. For now, he is lying near my bed and every night, before going to sleep I look at it and I laugh at the little mouse doing the same thing I’m making: fall asleep.

Alcagoita

4 comentários:

  1. OMG, this is so cute! You should become a toy manufacturer or something, the little mouse is so sweet!

    ResponderEliminar
  2. Mas ficou muito fofo esse ratinho dormindo na caixinha!
    Um trabalho feito com carinho, é isso que mostra.
    Isso é lindo....
    Bjs

    ResponderEliminar
  3. It's beautiful! And really, the matchbox design is impressive. I really admire the simple and elegant combination of yellow and black, it's timeless. The mouse is beyond cute also *_* and all the details!

    ResponderEliminar
  4. Hey Sara, I love this!! Match box Mouse, reminds me of when I was little. Super cute!! xx

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: