segunda-feira, 25 de fevereiro de 2013

Dias de mercado/Market days




 - Boa tarde, quanto custam os moldes que estão ali?
                          
- Os moldes… Pah, não sei… 5 euros cada um…?

(Eu torço o nariz)

- Mas eu posso fazer-te um desconto… Isto foi assim, há algum tempo eu namorava com uma rapariga que estudava moda e ela precisava muito d’um molde dessa época, então vi estes todos à venda por 20€ e comprei-lhe para fazer uma surpresa mas não era nenhum destes moldes, ela não gostou e pronto. Olha, faço te todos por 10€.

(Agora sinto-me incrivelmente estupida por nunca ter dinheiro suficiente na carteira).

- Pois, o problema é que eu não tenho 10€.

- Então faço te cada um por 3€.

E pronto. Depois de alguma escolha entre os modelos disponíveis ( e olhem que haviam uns com umas calças e vestidos de perder a cabeça) acabei por escolher este, primeiro porque foi o que me pareceu mais fácil de seguir e segundo porque tenho umas camisas cuja base é muito parecida com estas (sem os folhos, obviamente) e este ano vou tentar fazer umas para mim.

Adoro coisas com história, mesmo que às vezes a história não seja a mais feliz do mundo.

- Good afternoon, how much for the patterns?

- The patterns.. Oh I don’t know… 5€ each…?

(I twisted my nose)

- But I can make you a discount… The thing is, some while ago I was dating a girl whom studied fashion and she needed some patterns from this time so I bought all of this for 20€ to surprise her but in the end the pattern she was looking wasn’t any of this, she didn’t like them and that’s it. Oh well, I’ll give you all of them for 10€.

(Now I feel incredibly stupid for never caring enough money on my wallet)

- But you see, I don’t have 10€ here.

- Then I’ll sell it for 3€ each.

And that was it. After some time trying to peak the best between all the patterns the guy had (and believe me when I say there were some precious things there, like pants and some dresses to die for) I chose this one mainly because it seemed easy enough and also because I already have some blouses very similar with these ones (except for the quilling *I don’t know if it’s spelled like this*) and this year I’ll try to make some for myself.

I love things with a history attached to it, even if sometimes the story isn’t happy at all.

Alcagoita

2 comentários:

  1. Oh, what a nice guy to buy patterns for his GF! And lucky you, getting it so cheap. :)

    I just got your package today, OMG, it's priceless! I looove it. I'll brag about what a sweet blogger-friend I have on Friday, right now I'm still admiring all the beauty and don't feel like looking at the gifts through a camera lens. :) Thank you so much! (Also, I hope my package gets to you soon...)

    ResponderEliminar
  2. Oba! Roupas novas à vista!
    Eu tenho uma coleção de revistas de moldes de roupas, todas atuais, sem história, mas q me interessaram bastante. Gosto muito da Manequim (brasileira) e da Burda (portuguesa).
    Boas costuras!
    Bjs,

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: