segunda-feira, 18 de março de 2013

Book review: Blogging for creatives








“Blogging for creatives” foi um livro que me veio parar às mãos o natal passado, e me conquistou de imediato.

Neste livro, a Robin Houghton ajuda-nos e muito a definir o nosso blog, o nosso estilo, aquilo que queremos mostrar aos outros.

E depois de passar uma vista de olhos por este livro, apercebi-me a importância de ter um blog estruturado, que me define e que demostre o meu potencial. Existem imensos blogs na internet, o que torna o nosso especial? E depois de nos ajudar a definir o blog, a Robin não fica por aqui! Um número infindável de ideias e dicas, quer em termos de conteúdo quer em termos de design e programação. Ao longo do livro, existe ainda uma série de bloggers que partilham a sua experiência conforme o tema do capítulo! Muito interessante mesmo!

Se realmente se interessam pelo vosso blog e procuram melhorá-lo constantemente, então este é um livro que de certeza vos irá trazer imensas ideias e ajudar a desenvolver um blog que melhor vos defina!
A Robin Houghton também tem um blog que podem visitar aqui.

“Blogging for creatives” is a book that came to my hands last Christmas, and immediately I fell in love with it.
In this book, Robin Houghton helps us (and a lot!) to define our blog, our style and the things we want to show to others.

With just a little bit of reading I instantly realized the importance of having a structured blog that defines me and shows my potential. There are a lot of blogs online, so what makes us special? And then after helping us defining our blog, Robin doesn’t just end here! A countless number of ideas and tips, either of design or computing! Throughout the book there is also a series of bloggers that share their experience depending on the theme of the chapter! Really interesting!

Robin Houghton also has a blog that you can visit here.

Alcagoita

4 comentários:

  1. Hey Sara!

    Thank you so much for your lovely comment! The bright stuff on the plate was a typical Swedish beetroot salad. I think it's basically beetroot and mayonnaise but it's delicious, especially with meatballs!

    I'm thinking of what to do with the crafty supplies, all I know so far is that I want to do SOMETHING. Blogs like yours inspire me so much!

    Take care dear and have a wonderful week :)

    ResponderEliminar
  2. Nossa, que interessante, Sara!
    Amei a sugestão.
    Vou ver se acho traduzido para o português porque ainda não consigo ler muita coisa em inglês. :-P
    Obrigadão pela dica!!!!
    Bjs,

    ResponderEliminar
  3. Parece ser um ótimo livro!!!
    Obrigada por compartilhar a dica.
    bjks

    ResponderEliminar
  4. Hm, it looks interesting, but so far, I've found all the blogging advice I've read to be not very useful for me... in the end, I'm not willing to spend an hour a day to create a perfect photo shoot or leave comments on blogs I don't like just to get more traffic, ot find a niche to be more easy to market and things like that...

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: