segunda-feira, 11 de março de 2013

Criar/Create


I Do Science - Mini Embroidery Hoop Art - Chemistry Biology Physics - Geeky Holiday Ornament

Para mim, criar é algo essencial para a minha sanidade mental e sem criatividade, simplesmente colapso.
Se no meu dia-a-dia o que reina é a razão e as ciências exactas então o que se passa dentro da minha cabeça é uma coisa completamente diferente. Há bastante tempo que aprendi que a minha produtividade aumenta (e muito) quando tenho um projecto em mente, e que isso se traduz em resultados melhores na minha vida; fico mais calma, mais balanceada, mais assertiva.

Ter projectos pessoas é importante. Quer seja a jardinagem, a cozinha, o tricot, a mecânica, acredito piamente que no final são estes projectos que nos fazem ser pessoas melhores, interessantes, e aos quais nos podemos agarrar quando tudo o resto falha.

Ultimamente, os projectos não me têm andado a correr muito bem (não vos consigo dizer a quantidade de coisas que já desmanchei, voltei a começar e a desmanchar outra vez!) mas não é isso que me faz parar.

E vocês? Quão importante é a criatividade no vosso mundo?

For me, creativity is something essential for my mental sanity and without creativity, I simply collapse.
If on my daily basis the main themes are reason and exact sciences, in my mind the thing is completely different. A while back I’ve learned that my productivity is enhanced (and a lot!) when I have a personal project in mind, and that translates in better results in my life; I get more calm, balanced and assertive.

Having personal projects is important. Either it is gardening, cooking, knitting or mechanics, I truly believe that in the end it’s these projects that makes us better and more interesting persons, and the things we can hold on when everything else crumbles.

Lately, my personal projects aren’t going that well (I can’t tell you the amount of times that I’ve undo and do things over and over again!), but this will not make me stop.

And how about you? How important is creativity in your world?

Alcagoita

2 comentários:

  1. Wow, I can relate to this so well! I mean, you hear how science is creative, and to a certain degree it's true, but most of the time, you still have to work like a robot or trained ape - the creative part is so small compared to the tedious, boring tasks... I'd seriously die without cooking and sewing and blogging!

    ResponderEliminar
  2. É importante realmente termos projetos e seguir em frente, sem desanimar!
    Eles dão um ânimo extra.

    bjs

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: