terça-feira, 23 de abril de 2013

Handmade T-Shirt




Ando bastante selectiva nas minhas compras, e se há coisa que me irrita é pagar balúrdios por uma T-shirt feita na outra parte do mundo, que só é cara porque tem uma etiqueta especial que a permite ser cara. Assim, quando um dia entrei numa loja cheia de t-shirts bordadas que apesar de muito giras tinham um preço excessivo e uma qualidade que deixava muito a desejar, achei que podia muito bem eu mesma comprar uma t-shirt branca e bordá-la eu mesma. Gostei imenso do resultado, e já fiquei com ideias para fazer mais!

A t-shirt  branca foi comprada na Primark, conhecem o programa de valores da Primark? Vale a pena ver os vídeos, saber mais sobre os projectos e perceber que mesmo quando estamos a comprar uma simples peça de roupa podemos estar a fazer a diferença.

I have been very selective regarding my shopping, and if there is something that makes me really angry is when I buy a t-shirt made on the other side of the world, which is only expensive because it has a special tag on it that allows it to be expensive. The other day I went to a shop and found some pretty t-shirts, embroidered. The thing is the t-shirts were excessively overpriced concerning their quality so I thought I could do an embroidered t-shirt for myself, just buying a white t-shirt and embroidering it myself. I really enjoyed the final result and I already have some new ideas!

The white t-shirt was bought at Primark, do you now about ethical Primark? It is worth to watch the videos, know more about the projects and understand that even when we are buying simple pieces of clothes, we can make a difference.

Alcagoita

6 comentários:

  1. O beautiful -- you look amazing in it! Thank you for sharing about Primark -- I'm going to check them out now!

    ResponderEliminar
  2. Wow, you are so clever at sewing!! I've been doing a bit of embroidery work at school, but I still have to work on getting it neater!

    ResponderEliminar
  3. Wow! So lovely!

    -liv
    http://chocolivlovelaugh.blogspot.kr

    ResponderEliminar
  4. Ficou ótima!!! E você ainda tem uma peça exclusiva!
    Parabéns.

    ResponderEliminar
  5. Wow, your embroidery is gorgeous. You're right, the clothes are sometimes way too expensive - and this way, no one will wear the same shirt you do either. Do you have Primark in Portugal? Lucky you, the closest one from here is in Germany :/

    ResponderEliminar
  6. Ainda não me aventurei a bordar!
    Fazem-se coisas muito giras e esta t'shirt ficou bem original!

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: