quinta-feira, 11 de abril de 2013

Memórias vivas / living memories





Todas as estações costumo guardar pequenas coisas características que me trazem memórias de cada estação: no Verão, são as pedrinhas e a areia da praia, na Primavera são as flores silvestres dentro dos livros e da agenda, e no Outono, bem no Outono não podia deixar de ser as bolotas e as castanhas que costumo ir apanhar ao jardim do cerco, em Mafra.

As bolotas costumam ficar dentro dum copo de vidro, na janela do meu quarto e qual foi o meu espanto quando no outro dia encontrei as minhas bolotas com folhas e raízes! Nem queria acreditar! Nunca me tinha acontecido, mas pensando bem não é nada de espantar; O meu quarto é muito húmido (ao ponto de me escorrer água na parede) e o copo está mesmo no parapeito da janela, por isso apanha solinho apesar de não ser directamente. Agora vou ver se coloco as bolotas num vaso, e com sorte terei uma árvore nascida no meu quarto! Isto sim, são memórias vivas!

Every season I try to bring home something that is related to the season, as a memory: in summer, I bring sand and little rocks from the beach, in the Spring I keep wild flowers in my books and notebook, and in autumn, well in Autumn I usually have nuts and acorns and just put them in a glass cup, in my bedroom window.

Imagine my surprise when the other day I picked up the cup and saw that the acorns were growing leafs and roots! I couldn’t believe it! This has never happened to me but in a way, I think it is not that hard to happen! I mean my room is really humid (in Winter water actually comes down the walls!) and the cup is very near the windows, so it catches some sun but not direct sun. Now I will try to find a pot and see if I can have a tiny tree that was amazingly born in my room! This, my friends, is living memories!

Alcagoita

2 comentários:

  1. Plants are amazing (said a plant molecular biologist XD)! I hope it will continue to grow into a little tree. It would be a cute bonsai (but I guess it would just keep growing XD)!

    BTW, I finally took a picture of the damned package and will be sending it shortly, so sorry for the wait orz.

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: