sexta-feira, 10 de maio de 2013

Com os tecidos africanos/ With the african fabrics





Adoro os tecidos africanos, pelas cores berrantes, pelos padrões divertidos e cheira-me que este ano vou pegar nos tecidos que a minha irmã me trouxe e vou usá-los até não poder mais.

A primeira coisa que fiz foi este individual para o chá, porque agora que tenho um bule só para mim os individuais das canecas não são suficientes. Este é maior, com uma bolsinha para por a colher e ainda tem espaço para as bolachinhas!

A propósito, este é o chá da motivação, um dos chás artesanais que ofereci à minha mãe no dia da mãe e que comprei nos frutos da alegria no mercado do CCB!

I just love African fabrics, for the colors, the joyful patterns and I think that this year I will use the fabrics my sister got me a lot on my projects.

The first thing I made was this little individual base for my teapot and tea time, since the little bases I made for cups are too little. This one is bigger, with a pocket for the teaspoon and some space for my cookies!

Oh and by the way, this is called the motivation tea and it’s one of the tea bags I got for my mother on mother’s day, it is handmade tea that I bought at "happiness fruits" at CCB market!

Alcagoita

6 comentários:

  1. Just ωant to say уour article is as suгpriѕing.
    Thе clarіty in youг pоst is simply eхcellеnt and i can assume уou're an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the rewarding work.

    Here is my page ... Silkn Sensepil

    ResponderEliminar
  2. Lindo trabalho! Ficou muito bacana com o tecido africano, também gosto desses padrões e cores.
    Parabéns!!

    ResponderEliminar
  3. Beautiful! I love the vibrant colours and designs on African fabrics. I need to make one of these -- my drinks are cracking the wood on my desk lol

    ResponderEliminar
  4. The fabric is really beautiful! i also love the design on the teapot; I'm looking for a tea set myself!

    Brittney

    anotherbeautifulthing.blogspot.com

    ResponderEliminar
  5. Amazingly pretty as always, I never really encountered African prints before, but this one looks really nice!

    ResponderEliminar
  6. Adorei o tecido.
    Boa semana.
    Beijinhos
    Cat

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: