quarta-feira, 8 de maio de 2013

Trapilho





A P. deu-me um vestido que estava estragado, para eu aproveitar o tecido. Desta vez em vez de o guardar por inteiro para projectos futuros decido fazer trapilho. Cosi as tiras de tecido para não ficar aos lacinhos (Se há coisa que detesto é estar a fazer crochet e ficar tudo aos lacinhos) e no final fiquei com menos trapilho do que imaginava que ia ter, o que não é problema porque o projecto que tenho em mente também não vai precisar de muito! Apesar de tudo, achei que fazer trapilho dá imenso trabalho, não pelo trabalho em si mas pelo tempo que demora e pela quantidade de tecido que desperdicei (o vestido não era homogénio). Não sei se me volto a meter numa aventura destas, mas fica a experiência!

P. gave me one of her old dresses which was completely ruined so I could use the fabric. This time I decided that instead of keeping the whole dress for future projects I would use the fabric to make string to use in crochet ( the Portuguese word is “trapilho”, I don’t know how to say it in English sorry!). I sewed the pieces of fabric together ( I hate to just make little knots, they always look awful in crochet projects) and in the end I got a small amount of fabric, much lesser than I expected although this is not a problem since the project I am planning to do will have very little of this. To tell you the truth, I realized that making “trapilho” on my own is very time consuming and I got a lot of scraps (the dress wasn’t homogeneous so I couldn’t use all of it). I don’t know if I am going to get in a adventure like this any time soon, but I still got the experience!

Alcagoita

2 comentários:

  1. Wow, that's so cool you can use fabric for crochet, I had no idea! Can't wait to see some fiuture project of yours where you incorporate the fabric. . You can use the scraps for covering buttons or making kanzashi ;)

    ResponderEliminar
  2. nunca me tinha lembrado e parece ser uma boa ideia para aproveitar tecido!

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: