quarta-feira, 10 de julho de 2013

Fia/ International Craft’s Fair





Uma das recordações mais antigas que tenho é de ir à FIA quando ainda era no centro de congressos de Lisboa com a minha mãe. Aliás, para dizer a verdade, desde que me lembro que vou à FIA com a minha mãe e a minha irmã, é uma espécie de tradição e para variar este ano não foi excepção. Como sempre, haviam artesões novos e artesões que já conheço e sigo à muito tempo, e é sempre bom sair da nossa zona de conforto e conhecer coisas novas. Aprendi a fazer cestos de verga, fiquei a saber sobre as Rotas do Artesanato em Barcelos e acima de tudo fiquei bastante contente com o que encontrei – uma exposição muito completa em termos de diferentes materiais e técnicas.

No final, saí de lá com umas sandálias de couro novas (há muito tempo que andava à procura de umas assim) e com um esfoliante natural de sal marinho feito em Aveiro (eu a comprar produtos de beleza, algo de estranho se deve andar a passar…).

One of my oldest memories is going to the International Craft’s fair in Lisbon (FIA), when I was about 5 years with my mother. In fact, to tell you the truth, ever since I can remember I went to FIA with my mom and my sister, so this is like a tradition we follow every year and this one was no exception. As always, there were new crafters and crafters I’ve known for a long time, and it’s always good to step out of our comfort zone and know new things.

I learned how to make withy baskets, I found about the Craft’s route in Barcelos and above all I was very pleased with what I’ve found – a very complete exhibition in terms of different materials and techniques.
In the end I left with a new pair of leather sandals (I was looking for something like this for a long time!) and a natural exfoliant of sea salt made in Aveiro (me buying beauty products, something very strange must be happening…).


Alcagoita

1 comentário:

  1. It looks like a very enjoyable event! My mum and me also go to various crafts fairs almost every year, it's really nice to have this sort of girl trip :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: