quarta-feira, 21 de agosto de 2013

Mulheres do Crochet/ Crochet ladies.




Quando regressei do Minho, deparei-me com uma visão deliciosa; lado a lado, na casa de campo da minha família, a minha avó e a minha mãe no alpendre a fazer crochet no sol da tardinha.
A minha mãe está a fazer um casaquinho para pôr por cima dos vestidos, a minha avó embarcou na epopeia de fazer mais uma manta usando granny squares. Eu, por enquanto, devo-me virar para a costura, mas não deixo de me sentir um tanto ou quanto orgulhosa de saber que acima de tudo, somos e seremos sempre mulheres de crochet.

When I came from Minho, I had the most amazing sight when I saw my mother and grandmother, sitting on my family’s house porch both making crochet in the afternoon’s sun.
My mother is making a little jacket to use over dresses and my grandmother is on an epic journey to make a blanket with this granny squares. As for me I think I will turn into sewing for the next days but still I am so glad that above all, we are still crochet ladies.

Alcagoita

2 comentários:

  1. Oh, these are so pretty! I bet you can sew a whole bunch of them together to make lovely things! Like a bag or even a baby's cardigan!

    ResponderEliminar
  2. Tão giras estas rosetas! E as cores são o máximo!

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: