sexta-feira, 6 de dezembro de 2013

Mitting





I have come to the realization that I’ve committed to make too many things in a short time.
The other day I was knitting one pair of mittens (I’ve already finished the one on the photos) and I realized I was knitting frantically. I don’t want that. Knitting is my time to relax and enjoy.

 I don’t want to miss the process that it is so important to me because I managed my time wrong. Do you have the same problem? Too much projects, too little time?

By then I got up, drank a glass of water and sat again, knitting more slowly. It is enough to have the stress of everyday life; I don’t want to add more. Besides, I like to remember how I made this or that and if I do it in a rush, then I will not remember it the way I want. I want people to know that I’ve taken that special time to make something for them, and that something was made with all of my attention and dedication.

Every pair of mittens I make is special, and the one in the photos goes to a very special person.


Cheguei à conclusão que me comprometi a fazer demasiado num curto espaço de tempo.

No outro dia estava a tricotar um par de luvas (não as que estão nas fotos, essas já acabei) e cheguei à conclusão que o estava a fazer freneticamente. E eu não quero isso. Tricotar é um tempo que deixo para mim, para relaxar e apreciar.

Não quero perder todo o processo que é tão importante para mim porque organizei mal o meu tempo. Têm o mesmo problema? Demasiados projectos, pouco tempo?

Na altura levantei-me, bebi um copo de água e sentei-me novamente, desta vez a tricotar vagarosamente. Já é suficiente o stress que acumulamos do dia-a-dia, e eu não quero adicionar mais a fazer uma coisa que faço por gosto. Para além disso, gosto de me lembrar da maneira como fiz as coisas, e não quero ter a lembrança que as fiz depressa. Quero que as pessoas saibam e sintam que eu tirei aquele tempo especialmente para elas, para lhes fazer algo com toda a minha atenção e dedicação.


Cada par de luvas que faço é especial, e este par nas fotos vai para uma pessoa muito especial.

3 comentários:

  1. Compreendo perfeitamente.
    Para stress já chega o de todos os dias.
    Tricot é sinónimo de bem estar.
    Que luvas tão giras as que aparecem na fotografia.

    ResponderEliminar
  2. Oh, soooooo cute!! I just came back from a really cold country and I had to wear mittens, but the fingerless type with a cover.

    ResponderEliminar
  3. So cute! And I love the little eyes on them too :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: