terça-feira, 14 de janeiro de 2014

As sombras de alguém / Someone’s shadows


“This is a collection of undeveloped lost films found inside old cameras and film negatives found at the flea market.”

“Isto é uma colecção de rolos perdidos, por revelar, que tenho encontrado dentro de máquinas antigas e também de negativos que tenho descoberto na feira da ladra.”













My friend D. showed me this project a while back and I was beyond happy to come across it. Like it is described in the facebook page, all photos were developed from film found in old cameras and films found in the flea market. I love the idea behind this amazing project and there are some real gems here – amazing photos that make me dream about who were these people and what would they lives be like. All photos are from the “Someone’s shadows” ‘s website.

A D. mostrou-me este projecto fantástico há algum tempo e fiquei sinceramente feliz por isso. Tal como é descrito na página do facebook, todas as fotos foram reveladas a partir de rolos encontrados em câmaras antigas ou comprados na feira da ladra. Acho fantástica a ideia por detrás deste projecto e podem-se encontrar verdadeiras preciosidades aqui. A mim fascinam-me as fotos e sonhar como terá sido a vida destas pessoas, e porque é que nunca revelaram este ou aquele rolo. Todas as fotos são do site “As sombras de alguém”.





1 comentário:

  1. Wow, that's a really cool project! It really makes you wonder about those people's lives. :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: