segunda-feira, 27 de janeiro de 2014

Granny Ilda / Avó Ilda



Granny Ilda is not actually my granny – she is Miguel’s grandmother but ever since I’ve known her I have threaten her like my own granny.

This first year I took my crochet bag (I wasn’t a knitter back then!) to her place in our summer vacations she started teaching me the most amazing things. This was my first contact with different ways of doing crochet or knitting, since I’ve always crocheted holding the yarn on my hands and she makes crochet passing the yarn on her neck, like I knit.

One year she showed me her spindle and how people used to spin wool. The next year I had learned with Rosário how to spin so I showed her my spindle. We’ve talked about it, but I never actually saw her spinning.  When Miguel showed me this amazing photo of our granny spinning I was so happy I could cry (yeah it is true, I am a real happy-crier!).

Today Ilda turns 80 years old. She is one of the most inspiring ladies I know.

A avó Ilda não é na realidade minha avó – é a avó do Miguel mas desde que a conheci que a trato como se fosse minha avó.

Desde o primeiro ano em que levei o meu saquinho do crochet (na altura ainda não sabia tricot!) para a sua casa durante as férias de Verão que ela me tem vindo a ensinar coisas simplesmente maravilhosas. Este foi o meu primeiro contacto com diferentes maneiras de fazer crochet e tricot, visto que ao contrário de mim que faço crochet a segurar a linha na mão a avó Ilda faz o crochet com o fio ao pescoço, como eu faço o tricot.

Num dos primeiros anos que fui para o Minho ela mostrou-me o seu fuso e como é que lhe ensinaram a fiar a lã. No ano seguinte já tinha aprendido com a Rosário a fiar e mostrei-lhe o meu fuso, que era bastante diferente do seu. Há muito tempo que falamos as duas sobre fiar mas nunca tinha tido o prazer de a ver verdadeiramente a fiar. Quando o Miguel me mostrou esta foto espectacular da avó a fiar fiquei tão feliz que quase chorei (sim, eu sou daquelas pessoas que chora quando está mesmo feliz).


Hoje a avó Ilda faz hoje 80 anos. Ela é uma das senhoras mais inspiradoras que conheço.


2 comentários:

  1. So nice! I have never met any of my boyfriends' grandparents, but I hope that when I meet Gerald's grandma, she will teach me her recipes. :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: