terça-feira, 21 de janeiro de 2014

Ilustrarte




Ilustrarte is an exhibition about children’s book illustrations that is currently in the Electricity Museum here in Lisbon. The exhibition is international and I was quite anxious for it to start so I could go and enjoy something I’m really passionate about – children books.

I was quite happy to see in my hands the book illustrated by one of my favorite Portuguese artists, Ana Ventura and see so many other artists I quite enjoyed. If you are in Lisbon I strongly advise you to go and see it. This exhibition is free and will stay until the 13th of April.

A Ilustrarte é uma exposição de ilustrações de livros infantis e esta a decorrer no Museu da Electricidade aqui em Lisboa. A exposição é internacional e tenho que admitir que andava um bocado ansiosa para que começa-se para que a pudesse ir visitar ou não fosse eu viciada em livros infantis e ilustração.

Fiquei bastante contente por finalmente conseguir pegar no último livro ilustrado por uma das minhas artistas portuguesas favoritas, a AnaVentura e descobrir tantos outros artistas internacionais que desconhecia. Se estão em Lisboa aconselho-vos a irem ver esta exposição que é gratuita e por lá ficará até 13 de Abril.




2 comentários:

  1. Aw, so cute! I really love the illustrations in books when I was a kid. :)

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: