segunda-feira, 13 de janeiro de 2014

Teach / Ensinar

Give a man a fish and you feed him for a day; teach a man to fish and you feed him for a lifetime



Well it may not be fishing but I do love to teach others to crochet or to knit. Since I’ve been crocheting longer than I’ve been knitting I have taught crochet a lot more than knitting however it seems these days I have been teaching more to knit than to crochet.

For crochet I came up with a technique called “the bunny technique” but knitting is different. It is more difficult for me since I have been doing it only for two years. Still I always find a way and I was very happy when A. came to me with her finished work. She was my last “student” and her knitted cowl is already made. I taught her how to finish the work and now I am quite happy that she already knows how to make her own pieces.

Bom pode não ser aprender a pescar mas a realidade é que adoro ensinar crochet e tricot. Como faço crochet há mais tempo também ensino crochet há mais tempo contudo nestes dias parece que ensino mais tricot que crochet.


Para o crochet desenvolvi a minha própria técnica de ensinar, a “técnica do coelho” mas para o tricot é diferente. Como só faço tricot há dois anos é um bocadinho mais difícil para mim ensinar, se bem que arranjo sempre uma maneira. Fiquei muito contente quando a A. veio ter comigo com o trabalho que a ensinei a fazer terminado. A A. foi a última pessoa a quem ensinei tricot e a sua gola já está feita. A semana passada ensinei-a a rematar e a terminar o seu trabalho e estou bastante satisfeita que ela já consiga fazer as suas peças.




1 comentário:

  1. Aw, it's so sweet you teach others too! I'm said to be a veeery impatient and mean teacher, so I haven't even attempted to try to teach anybody sewing. =D

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: