quinta-feira, 9 de janeiro de 2014

Vivian Maier – the woman of self-portraits / A mulher dos auto-retratos













 




Vivian Maier was automatically one of my favorite photographers from the moment I first saw her photos. This amazing woman was able to capture simple moments of everyday life with her own eyes and it is a real pleasure to be able to see the world throw her lenses. One of my favorite things about Vivian Maier is her self-portraits, the most amazing ones I have ever seen. I love the way we can catch a glimpse of her in glass or mirrors with the most amazing expressions. She is my woman of self-portraits.

All the images I’ve posted and many more can be found here.

 A Vivian Maier tornou-se automaticamente uma das minhas fotógrafas favoritas a partir do momento em que “tropecei” nas suas fotos. Esta mulher surreal foi capaz de capturar momentos simples da vida quotidiana do seu tempo e é um verdadeiro prazer poder ver a sua visão do mundo através das suas lentes. Uma das minhas coisas favoritas sobre a Vivien Maier são os seus auto-retratos, os mais fantásticos que já vi e os que mais me marcaram. Adoro a maneira como nos retractos podemos apanhar um pequeno vislumbre dela num vidro ou num espelho, sempre com expressões / sombras sórdidas mas belas. A Vivien Maier é a minha senhora dos auto-retratos.


Todas as imagens neste post e muitas mais podem ser encontradas aqui. 


1 comentário:

  1. Wow, I love the atmosphere of her self-portraits! It's a totally different level than the selfie culture today...

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: