sexta-feira, 17 de janeiro de 2014

Wool from Serra da Estrela/ Lã da Serra




In May 2013I’ve walked the sheep in the transumância route and now, January 2014 I’ve started to knit a pair of socks for myself using wool from Serra da Estrela. I love this feeling of closing of a cycle and I’m growing more and more conscious of where my yarn comes from and how is it been produced.

I bought this wool at ArtiModa, in Alvalade and once again I’m not using any pattern which means I’m doing it for myself and with what I’ve been learning. I’m using 2.25 needles.

Em Maio de 2013 passeei as ovelhas na transumância, agora em Janeiro de 2014 comecei a tricotar um par de meias para mim com lã da serra. Gosto muito deste sentimento de fechar de um ciclo e cada vez me preocupo mais sobre o sítio onde as coisas são feitas e como são feitas.


 Comprei a lã na ArtiModa em Alvalade e mais uma vez não estou a usar nenhum esquema, ou seja, estou a fazer de cabeça com o que tenho aprendido. As agulhas são 2.25.


Sem comentários:

Enviar um comentário

Please tell me what you think! *(: