segunda-feira, 17 de fevereiro de 2014

Rosários4 Ecotton




Thinking of a Spring that is yet to come I’ve decided I would start a cotton blouse. Some years ago my mom made a cotton blouse that I loved but sadly it weighted a lot – the problem with cotton is that compared to wool it weights a lot more and using a thick cotton blouse all day is a real piece of work. The cotton yarn Rosários4 Ecotton was my first choice for my blouse – I’m already a big fan of their brands Bio-wool and Re-use so it was time to experiment with this one. With a composition of 100% cotton and dyed with natural dyes this brands once again strikes directly to what I want  and believe – quality products, made and though has it should be that give a higher value to the consumer. I am using needles 6 to make this blouse because I want a light and slightly open pattern – the idea is to use it with something light underneath.

I bought this yarn here.

A pensar numa Primavera que se vê longe, decidi começar com blusas de algodão. Há muitos anos atrás a minha mãe fez-me uma blusa de algodão que eu adorava mas que infelizmente pesava imenso – é que o problema do algodão em relação à lã é que pesa muito mais e estar o dia inteiro com uma blusa “grossa” de algodão não é tarefa fácil. Foi assim que dei de caras com esta gama da Rosários4 Ecotton. Depois da bio-wool e da re-use me encherem as medidas, foi altura de experimentar este Ecotton. Com uma composição de 100% algodão e tingimentos naturais, mais uma vez esta marca vai de encontro a algo que quero e em que acredito – produtos de qualidade, feitos e pensados como deve ser que dão uma mais-valia para quem os está a comprar e usar. Estou a usar agulhas 6 porque quero que seja um modelo leve e relativamente aberto – a ideia é utilizar com as camisas ou uma blusa de algodão por baixo.

Comprei estes novelos aqui.




1 comentário:

Please tell me what you think! *(: