sexta-feira, 7 de março de 2014

Dry pink / Rosa Seco




My violet blouse didn’t stayed the way I thought it would stay so it was set aside waiting for me to have some time to make a new jacket out of it. Meanwhile I’ve started to work with this thread quite different from the ones I’m used to – this one was bought in ArtiModa and so far so good – it’s easy to work with and unlike cotton I do like to see the result of it using a wider stitch (bigger needles). This too will become a jacket only slightly different – I saw the model in the ArtiModa shop and I couldn’t keep it out of my head.


A blusa violeta não ficou tão bem como pensava por isso foi posta de lado à espera de tempo para a desmanchar e fazer um casaco. Entretanto, comecei a trabalhar com este fio bastante diferente do que estou habituada da loja ArtiModa – até agora estou a gostar do resultado – é fácil de trabalhar e ao contrário do que me aconteceu com o algodão estou a gostar muito de ver o trabalho com um ponto mais aberto. Este também vai ser um casaco mas ligeiramente diferente – vou experimentar um modelo que vi na loja e que me ficou na ideia.



1 comentário:

Please tell me what you think! *(: