quinta-feira, 6 de março de 2014

Pottery workshop / Workshop de cerâmica



Both my pieces are done and I went to pick them up last weekend. I like the little one a lot, it stayed exactly the way I wanted. The blue glaze in the bigger one has a different texture that I wanted (you can say it is a badly made glaze) and who fault is that? Mine for sure, since I hadn’t mixed the glaze well before I used it. You live, you learn.

I already have some ideas (read: asked) other pieces, but I believe I won’t be able to make any pottery until the end of Spring. I’ve learned so much in this workshop – different glazes, the different textures, the different ways to work the pieces… for me it was one of those things I couldn’t learn by myself and with this workshop I managed to enter a world full of possibilities.

The workshop was in Lugar da Cerâmica ( in Amigos do Minho) where they do many other activities. Well worth to take a closer look.

As peças estão terminadas e fui busca-las o fim-de-semana passado. Gosto muito da mais pequena, ficou exactamente como queria. Na maior, o azul ficou com uma textura diferente da que pretendia e o vidrado não ficou tão bem feito. De quem é a culpa? Minha claro, que não misturei bem a tinta. Vivendo e aprendendo.

Já tenho na ideia (leia-se, pedidas) outras peças, mas acho que só consigo voltar a pegar nisto lá para o fim da Primavera. Aprendi imenso neste workshop – os diferentes vidrados, as diferentes texturas, as diferentes formas de trabalhar as peças… Para mim foi daquelas coisas que sozinha não chegava lá e que com ajuda entrei num mundo cheio de possibilidades.

No Lugar da Cerâmica (que se encontra nos Amigos doMinho) onde se realizam muitas outras actividades. Vale a pena dar uma boa vista de olhos.





2 comentários:

  1. Wow, I love the texture you created! It adds a lot more depth to the design.

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: