segunda-feira, 24 de março de 2014

Serigraphy / Serigrafia






Last Saturday I went with Miguel to a serigraphy workshop in the Respigar shop in Campo de Ourique. The workshop was given by Maria from Carapau Amarelo (I’ve talked about Carapau Amarelo here).

I found one of my favorite illustrators in the workshop, Ana Oliveira with whom I had the pleasure to talk a little bit (and in the end I asked her if I could take one of her little ridding red hood that I love and she was kind enough to say yes!).

I had a lot of fun in the workshop – everyone was really cool, Maria and Telma were very patience with us and I’ve learnt a technique which I doubt I could learn alone. Since the goal of the workshop was to work in pairs me and Miguel made two Aztec themed t-shirts for me, a thundercats t-shirt for Miguel and one with spaceships for Ricardo since last week was his birthday. The first printings were always made in paper so I’ve brought some drafts home with me (:

More about Respigar here and facebook page here.

More about Carapau Amarelo here and facebook page here.


No sábado passado fui com o Miguel a um workshop de serigrafia na Respigar em Campo de Ourique. O workshop foi dado pela Maria da Carapau Amarelo (de que já aqui falei).

No workshop também estava a Ana Oliveira, uma das minhas ilustradoras favoritas com quem tive o prazer de falar um bocadinho (e no final ainda lhe pedi para ela me fazer em papel um dos seus capuchinhos vermelhos que eu adoro!).

Diverti-me imenso no workshop – tudo gente fixe, muita paciência da Maria e da Telma à mistura e aprendi uma técnica que nunca ia conseguir aprender sozinha. Como o objectivo do workshop era trabalhar em conjunto no final eu e o Miguel acabamos pro fazer duas t-shirts para mim com padrões aztecas, uma t-shirt com o símbolo dos Thudercats para o Miguel e uma t-shirt com naves para o Ricardo que fez anos a semana passada. As primeiras impressões eram sempre feitas em papel para ver se estava tudo bem com a estampa por isso ainda trouxe uns rascunhos para casa (:

Mais sobre a loja Respigar aqui e facebook aqui .
Mais Sobre a Carapau Amarelo aqui e facebook aqui














1 comentário:

  1. Wow, that must have been a lot of fun! love the little red riding hood, so cute! And your T-shirts are really nice too.

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: