sexta-feira, 27 de junho de 2014

Recortes de jornal / Newspaper’s scraps





Chegaram-me à mão por uma pessoa que não via há quase 10 anos. Os artigos são os dois do jornal do Nordeste e estão muito bem escritos. No artigo da lã fiquei a saber do projecto Lhana, que me impressionou imenso e que me deixou cheia de vontade de pegar no carro e ir para Miranda do Douro conhecê-lo melhor. Gostei especialmente de ler os testemunhos e de perceber que continua a existir uma preocupação em educar e alertar para a temática da lã.

Um excerto do artigo da lã pode ser lido aqui

O artigo da Seda fala duma oficina de tecelagem que está na minha lista a visitar e achei o artigo muito completo e realista – o trabalho da seda é moroso, tem muitas variantes que podem correr mal e isso não pode ser esquecido. Mas todo o processo é fantástico. E o resultado maravilhoso.

Um excerto do artigo da Seda pode ser lido aqui 

These newspaper’s scraps came to me throw a person whom I have not seen in almost 10 years. The articles are both from the Nordeste newspaper and are very well written. In the wool article I was very happy to know the project Lhana, which impressed me a lot and left me wanting to just take the car and go to Miranda do Douro to know it better. I specially liked to read the testimonies and to know that there is still a preoccupation and education in the wool theme.

A piece of this article can be read here

The silk article talks about a weaving workshop that is on my “to visit” list and I found the article very complete and realistic – the silk work takes a lot of time and has lots of variables that can go wrong and that cannot be forgotten. But the whole process is fascinating. And the result is amazing.

A piece of this article can be read here


1 comentário:

  1. So nice that the newspaper writes about local crafts! I wish Czech newspapers would write about places like these in my country too!

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: