segunda-feira, 21 de julho de 2014

Coser / Sewing



O ano passado a Joana e a mãe dela deram-me uma série de tecidos lindíssimos (obrigado outra vez!)
Entre eles estava o que usei para fazer esta t-shirt. Quem me conhece sabe que não uso roupa vermelha mas como gostei bastante do tecido abri uma excepção. Peguei na minha t-shirt favorita, fiz um molde e comecei então a fazer a minha primeira t-shirt (leia-se, “vestível”). Entretanto o Inverno chegou e a t-shirt foi ficando no fundo do baú dos tecidos até que a semana passada a encontrei e percebi que a única coisa que lhe faltava era fazer a bainha na cintura e … feita!

O tecido embora se amarrote um bocadinho é bastante fresco e leve de usar.

Não diria que é a t-shirt-mais-bem-feita-de-sempre mas é fácil e agradável de usar por isso facilmente entra na minha lista de t-shirts favoritas.


Last year Joana and her mother gave me a series of gorgeous fabrics (thank you again!)

Amongst them there was this one that I’ve used to make this t-shirt. The people whom know me well know I don’t wear red however I’ve liked the fabric so much I’ve decided to open an exception. I took my favorite t-shirt, I’ve made a mold out of it and I’ve started my first t-shirt (read: wearable t-shirt).
Meanwhile Winter came along and so the t-shirt was left at the end of the fabric chest until last week I found it again and realized the only thing missing was the waist seams and… it was done!

Although the fabric can get a little creasy sometimes it is quite fresh and light to use.


 I wouldn’t said it’s-the-best-handmade-t-shirt-of-all-time but it is quite easy and enjoyable to use so it easily enters my list of favorite t-shirts.



Sem comentários:

Enviar um comentário

Please tell me what you think! *(: