quarta-feira, 3 de setembro de 2014

Olivae e a sustentabilidade num sabonete / Olivae and susteinability on a soap



Fiquei a conhece-los numa reportagem no final de Julho e no dia a seguir fui à Vida Portuguesa comprá-lo.
Os sabonetes são feitos com leite de cabra da raça serpentina (que eu desconhecia) e que está em vias de extinção. Mais do que os problemas, gosto de valorizar as soluções e esta para mim é de louvar: aproveitar o leite desta raça autóctone e fazer estes sabonetes que não só são mesmo bons como são sustentáveis. O meu é de alecrim e está aprovadíssimo.


I’ve come to know these soaps throw a article in the end of July and in the next day I went to Vida Portuguesa to buy it.
The soaps are made with goat’s milk from the breed serpentine (that’s I didn’t knew) and that is in danger of extinction. More than the problems, I like to give value to the solutions and for me this is a great solution: to use the milk from this autochthonous breed and make these soaps that are not only really good but also sustainable. Mine has rosemary and it is more than approved.




1 comentário:

  1. So nice! I've been looking for a similar kind of soap here in Sweden (well, not for a long time since I've just moved here...) but most organic/fairtrade soaps are from abroad, it doesn't seem like there's any local production here. :/

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: