terça-feira, 10 de março de 2015

Os Panos da Terra





Não é dos blogs que sigo há mais tempo mas posso dizer que é dos que sigo com mais atenção.

Do livro ainda não consigo dizer grande coisa, pois vou ter que o ler com muita atenção. Já vi por alto alguma referência à real fábrica de panos. Tenho que admitir que me deixa curiosa, e espero que me consiga responder a muitas das perguntas que tenho.



*translation: Textil Production in Portugal by the end of the middle ages*

It is not a blog that I have been following for a long time however it’s one of those I follow very closely.


I still can’t say much about the book because this is one I have to read with very attention. I’ve seen in it some references about the royal cloth’s factory (is this right?) so I have to admit this makes me very curious and I am hoping it will lead me to some answers I want to know for a while




3 comentários:

  1. Did Portugal have a big textile production in the middle ages? I never knew! What kind? Cotton?

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Dear Vita, we cannot say it was a big textile production, but it was significant. Cotton we practically didn't have before the XVIth century, but flax and hemp were very abundant and products made with these fibers were exported. There was also wool, of course (where there's sheep, there's allways wool), but it was mainly for internal market.

      Eliminar
  2. Cara Sara, muito obrigada pela referência e parabéns pelas fotos, que ficaram tão bonitas! Se quiser trocar algumas ideias, disponha. Cumprimentos, Joana S.

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: