sexta-feira, 17 de abril de 2015

Coast - Holst




O ano passado convenci a minha mãe a comprar estes novelos da Holst e apesar de ela não ter propriamente gostado de tricotar com eles a mim agradou-me – o fio (55% lã – 45%algodão) é muito leve e mesmo que os novelos pareçam muito pequenos têm muito mais metros de linha que os novelos normais (100 g = 700m) por isso o resultado final são camisolas, casacos, etc extremamente leves. Agora foi a minha vez de começar a trabalhar com eles.

Ainda não sei muito bem o que vai sair daqui. Por enquanto vou fazendo, depois logo se vê.


Last year I convinced my mom to buy this yarn from Holst and altough she didn’t quite liked to knit with them I found them great – the yarn (55% wool – 45%cotton) is very light and the yarn balls might seem small but actually they have a huge amount of yarn to work (100 g = 700m) so the result are very fine and light blouses, jackets, etc. Now it's my time to knit with them,


I not sure what will come out of this. For now I am doing it and we’ll see what it will be.




1 comentário:

  1. The colors are very pretty, I have a friend who loves grey and blue, she would love this, whatever it turns out to be!

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: