segunda-feira, 21 de setembro de 2015

Taracea








Ao longo dos dias fui-me apercebendo que é normal na zona história encontrar oficinas de portas abertas. Muitas de guitarras, mas igualmente muitas com artesãos a executarem peças com a técnica de taracea, basicamente uma técnica de embutimento de pequenas madeiras para formar padrões geométricos impressionantes.

Esta técnica é característica de Granada proveniente da sua forte influência islâmica. Passei bons bocados a falar sobre a taracea em duas oficinas e acima de tudo fiquei impressionada com os padrões que vi. Dentro do museu em Alhambra estão algumas peças do palácio Nazari onde se pode ver excelentes exemplos desta técnica.

Normalmente tenho o hábito de pesquisar sobre a cultura artesanal dos sítios para onde vou, mas esta passou-me completamente ao lado. Boas surpresas.



With the days passing by in Granada I started to realize that was usual to have workshops with doors wide open in the historical center of the city. A lot of them were guitar workshops but many were workshops/stores were people produced taracea products which is basically a wood inlaid technique were you use small pieces of wood to produce these wonderful geometric patterns.

This technique is very characteristic of Granada and comes from its strong Islamic influence. I spend some good times talking about taracea with some of the crafters and I was impressed with the patterns I saw. Inside the Alhambra museum there are some pieces from the Nazari palace where one can find some great examples of this technique.


Usually I have this habit to do some searching about the craft culture of the places where I go but this completely passed me and in the end it was a great surprise.



Sem comentários:

Enviar um comentário

Please tell me what you think! *(: