quinta-feira, 22 de outubro de 2015

A fazer meias para criança / Socking for children






Parece-me que o tricot está muito associado ao vestuário de criança – de facto muitas são as histórias que leio de pessoas que só pegaram no tricot quando nasceram os primeiros filhos.

Eu tenho 26 anos e não tenho filhos – gosto de tricot porque gosto e porque considero que nos dias que correm é essencial [leia-se também quase um luxo] saber fazer as minhas próprias roupas e conseguir vestir as pessoas que gosto. E basicamente é isto. Como tal não costumo fazer muitas coisas de criança.

Sobrou-me alguma do casaco que estava a fazer e custa-me ter restos de lã desperdiçados por isso vi mais ou menos a quantidade que tinha e reparei que servia perfeitamente para fazer um par de meias para a minha prima (que é criança, e que deve ser aquela que menos coisas tem feitas por mim...). A parte mais difícil foi acertar no tamanho (que afinal ficou perfeito) e há que admitir que há vantagens em fazer roupa de criança – mais pequena logo mais rápido de fazer e como tal também é mais fácil experimentar coisas novas e perceber o resultado.

A coisa que mais gostei claro foi de vê-la com as meias calçadas – ficam-lhe mesmo bem.




It seems to me that knitting is often associated with children clothes – in fact I keep reading people’s stories about how they only learn how to knit when their first children arrives.

I am 26 years old and I have no children – I like knitting because I just like to do it and because I consider it a need nowadays [maybe almost a luxury really] to know how to make your own clothes and to be able to dress the people I love. And it is basically this. For these reason I don’t knit for children often.

 I had some wool left from the jacket I was making and because I hate to have wool leftovers I realized it was about enough to make a pair of socks to my cousin (which is a child and it is probably the one person that has the least things made by me…). The hardest part was to find the right size (which turned out to be perfect) and I have to admit there are some advantages to make children clothes – things are little therefore it is quicker to make them and easier to experiment new things since you can quickly see the result.

The thing I loved the most was to see her with them on – and she looked so cute.






1 comentário:

  1. Awww so cute! You put the leftover yarn to awesome use. I really like these two colors together, too.

    ResponderEliminar

Please tell me what you think! *(: