domingo, 13 de março de 2016




Na altura disse que tinha comprado uma meada que gosteimuito em Granada, mas não cheguei a mostrar o que fiz com ela.

O modelo chama-se Speckled Shrug e é da Lion Brand. O modelo é gratuito, basta registar no site.
Sendo este daqueles “one size fits all” acho que ficou grande para mim. Serve, mas fica grande. Se o voltasse a fazer (e é mais certo que o faça, principalmente agora que estamos a entrar na Primavera e um igual em algodão sabia mesmo bem) acho que lhe vou tirar uns bons 5 – 7 cm de largura e mais uns quantos ao comprimento.

De qualquer forma, este “shrug” tem uma estrutura muito fácil de construir – fazer uma tira grande, coser lateralmente. Se estão a começar, este é um excelente projecto.


***


A while back I told you I bought a great yarn in Granada but I never got to show you what I did with it.

The model is called “Speckled Shrug” and it’s from Lion Brand. The pattern is free, you just need to register their website.
Since this is one of those “one size fits all” I thought it would fit well but I guess it is a bit large for me. It fits, but it is a bit large. I guess if I made it again ( and I’ll probably will, since Spring is starting and I would like to have one made in cotton) I would take 5 – 7 cm in the width and many more in the length.


Anyway, this “shrug” has a very easy structure – you make a large strip and you sew it on the sides. This is a great project if you are starting to knit.



2 comentários:

Please tell me what you think! *(: